sobota 7. září 2019

Plesnivé cibuloviny z Lukon Glads

Na blogu si hlídám, jestli hodlám o něčem nebo někom napsat negativní recenzi a jak to pojmu. Objednávám rostliny z mnoha různých e-shopů i naživo už 7 let, objednávám často i z Německa či Rakouska a setkala jsem se s lecsčím. Záměny, poškozené rostliny, spletené balíky, plesnivé rostliny, uřezaný kmínek, olámané větvičky, nemocné květiny, přemokřené rostliny, protržený balík, chybějící položky. Zmatků jsme taky zažili hodně, kolikrát v pátek cesty na depo dopravců, když došlo k záměně a čekala jsem na balík doma zbytečně apod.
Vždycky se snažím v první řadě s prodejcem komunikovat, korektně vše nafotit, udat i váhu balíku, když něco chybí. A jsem shovívavá, leccos se stane, jsme prostě lidi a vše se dá nějak řešit a když jde o maličkosti, tak to ani nenahlašuji a kolikrát vůbec neřeším.


Jenže přístup majitele Lukon Glads (http://www.lukon-glads.cz/) mne po nějaké době teda hezky zvedl ze židle. Nakupovala jsem u něj poprvé a popravdě, po řadě a řadě solidních a fajnových prodejců s korektním přístupem mne ani nenapadlo, že se ještě někdo může chovat k zákazníkovi takto škaredě. Tak poslechněte, co se mi stalo. A nechte se odradit od nákupu u nich, opravdu jsou tady kvalitnější prodejci s korektním přístupem k zákazníkovi. Tenhle to ale není.

Po cibulovinách od Lukon Glads jsem pokukovala už dříve, mají širokou nabídku, hezké věci. K nákupu jsem se odhodlala letos kvůli tulipánům pro sebe i pro tchýni. A ještě se k nám přidala kamarádka, která od nich brala kupu trvalek. Ano, trvalky a cibuloviny šly objednat v jedné objednávce, to mi už trochu bylo podezřelé. Jenže ze zkušenosti ze zahraničí vím, že se to dělá a prodejci to umí poslat oboje, aniž by v jednom balíku ta vlhkost z rostlin (zalitých kvůli přepravě) negativně ovlivnila ty přepravované cibuloviny (a ty by začaly plesnivět). Jenže v Lukon Glads bohužel asi nepatří k žádným zkušeným prodejcům. Jak myslíte, že nám ty trvalky a cibuloviny přišly?

Další a další balíčky s plísní.
Samozřejmě naházené v jednom balíky, cibuloviny v papírových sáčcích na rostlinách... Ach jo. Byla jsem doma, na balík jsem čekala a vybalila vše hned dopoledne, co nám jej balíková služba doručila. Prostě v balíku cibuloviny strávily nejkratší možný čas. A stejně jsem hned vytahovala balíček, kdy už zvenku prosvítala zelená plíseň a prožrala trochu toho papírového sáčku, ve kterém byly cibuloviny zcvaknuté. Další a další cibuloviny byly plesnivé, bohužel právě i ty, které si objednala tchýně a kamarádka. Hned jsme vše rozbalovaly, fotily, vždycky pěkně i s cedulkou, aby bylo vidět, která ta odrůda to schytala. No a zachraňovaly jsme, co ještě plíseň nemělo. Cibulky, které byly v pořádku, jsme ihned sázely do půdy a snad to dají. No byl to neveselý a náročný den.

Ještě nerozbalené, jen vytažené z balíku... a už bylo jasné, že tady je něco špatně.
V jedenáct večer ten den jsem posílala fotografie, přesný výpis balíčků, které byly plesnivé a slušný dotaz, jak obvykle prodejce takovou reklamaci řeší. No a čtrnáct dní se nic nedělo, žádná odpověď. Tak jsem se osmělila po čtrnácti dnech napsat připomínací e-mail, jak lze moji reklamaci řešit a že jsem nedostala odpověď. Pan Jaroslav Koníček mi odepsal, cituji:
"Prosím o vrácení zboží , jelikž se mi nechce věřit, že Vám byly zaslány plesnivé cibuloviny. Ve skladu nic plesnivého nemáme." 

To mám jít jako lovit po té době ty plesnivé cibulky z kompostu? Po tolika dnech? Copak neviděl fotografie? Takhle opravdu jednají se zákazníkem? To si jako myslí, že přesně v den převzetí zásilky jsem si někde stihla kultivovat plíseň a nějak ji na ty cibulky napatlat?
Opravdu mne ten přístup rozčílil. Já mu věřím, že na skladě jsou cibulky v pořádku, ale copak ho ani na chvilku nenapadlo, že asi něco zblbnul při tom balení zásilky? To je ale pořád na jejich zodpovědnost...
Ještě jednou jsem mu napsala, že já jsem postupovala korektně a jestli on korektně postupovat nebude, musí očekávat následky. Například to, že svoji velmi negativní zkušenost budu prostě dál sdílet na internetu. A od té doby už mi pan Koníček nenapsal nic.

Rozhodně Vám doporučuji nic od Lukon Glads nekupovat. Nestojí to za to. Nerozumí svému řemeslu a neumí ani jednat se zákazníky. Vždyť je spousta jiných (online) prodejců cibulovin, kteří jednají se zákazníky korektně a rozumí svému řemeslu a posílání zboží. Já už jsem poučená. A kdyby vám nestačila nabídka českých prodejců cibulovin, zde je například diskuze, kde objednávají cibulky lidé ze skupinky Zahradní architektura, třeba i ze zahraničí:
https://www.facebook.com/groups/zakaci/permalink/10156526461591659/

Doplnění příběhu: Nakonec mi po dalších třech týdnech domů najednou zničeho nic přišly reklamované cibulky. V první chvíli jsem se zaradovala, ale pak následovalo zklamání. Velkým červeným písmem tam znovu přímo v tom balíku bylo, že pan Koníček trvá na zaslání těch plesnivých cibulovin. Znovu jsem mu rozhořčeně napsala, že jak to asi mám udělat.... konečně začal i komunikovat prostřednictvím e-mailu (nehledě na to, že telefon na mne měl taky). Nakonec mi napsal, že tedy ty plesnivé cibulky vracet nemusím. Jenže můj kamarád právník mi říkal, že tak, jak to celé bylo provedené, vlastně nevím, jestli ta moje reklamace tedy byla uznána a nebo nebyla, když si pořád trval na té podmínce (a nestačila fotodokumentace). Že by po mně opět po nějaké době mohl chtít cibulky tedy vrátit. Na to už nemám nervy, nehodlám je sázet a pak znovu vytahovat a vracet z půdy, jen protože jsem si neschovala a měsíc neuchovávala a nekultivovala tu plíseň na těch plesnivých. Víte, za ty peníze mi to vlastně nestojí. Už s tou firmou nechci mít nic společného ani omylem. Raději jsem ty cibulky poslala na vlastní náklady zpátky, už těch ztracených peněz v tom bylo dost... raději podpořím jiné prodejce cibulovin, které se umějí k zákazníkům chovat normálně.

10 komentářů:

  1. Objednávám roky u Basíka cibuloviny i trvalky dohromady, myslím, že se snad nikdy nestalo, aby bylo něco plesnivé. To museli někde pěkně pokazit. Možná by stálo za to rozmáznout jim to třeba na FB (jestli teda mají), na to obvykle už prodejci slyší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi děkuji za tip na dobrého a rozumného prodejce cibulovin.

      Vymazat
  2. dobry den.ja objednala hodne cibulovin i trvalek na lukon bulbs.prislo oboje dvoje v jednom baliku.ale trvalky byly vlhke.pytlicky naprosto suche.cibule nadherne.cekam na jaro.davala jsem na podzim a stihly vykvest podzimni kosatce.brala jsemi ruzne druhy levanduli a dalsi mi prisly jeste jako darek(s mistem jsem na ne nepocitala:-)).ale aapon zapremysleli.pac se mi nekde stalo ze jsem objednavala ciste jedle veci a jako darek prisla zakrsla tuje....

    OdpovědětVymazat
  3. Objednávám u nich již roky a vždy v naprostém pořádku. Moje nejoblíbenější zásilkové zahradnictví. Letos jsem objednávala hromadu cibulovin a trvalky. Bylo vše v jednom balíku, cibuloviny krásně roztříděné v papírových sáčcích, vše suché. Trvalky také kvalitně zabalené.I dárek byl, pěkné, velké cibule gladiolů. Za mě No.1.

    OdpovědětVymazat
  4. DOBRÝ DEN, znám již několik let - objednávky byly vždy bez problémů. Vím, že zasílat rostliny není stejné jako poslat oblečení a stát se může cokoli. Nevidím však důvod kvůli jedné špatné zkušenosti někoho hned zavrhnout. Dám raději na vlastní zkušenost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je jasné. Mne nenaštvalo to, že přišly plesnivé, to se prostě stát může. Hrozné ale bylo to jednání potom. Varuji ostatní lidi před nákupem právě proto, že když se stane a přijdou jim plesnivé cibuloviny za několik tisíc, tak u této společnosti se bohužel špatně dovolávají reklamace a řešení situace.

      Vymazat
  5. Mě poslali sazenice s lalokonoscem a já si zničila většinu výsadby. A mám je mnoho let, i když aplikují hlístice.

    OdpovědětVymazat
  6. Mám podobnou zkušenost s reklamací a zákaznickým servisem. Posílají neoznačené sazenice, respektive jen číslem a já musela dle faktury dohledávat rostlinu na základě čísla. Objednávala jsem hlavně traviny, proso a miscant. Z prosa se vyklubal bezkolenec a miscant už když dorazil vypadal naopak spíš jako proso s širokymi listy. I zahradník začátečník pozná, že takhle miskant na začátku rašení nevypadá. A ano, jsem si vědoma širokolistých kultivaru. Poprvé v životě jsem nad tím nemavla rukou protože jsem po tomhle konkretnim kultivaru opravdu toužila. Dlouhá reakční doba, neochota situaci konstruktivně řešit, a že prý mám počkat, co z toho vyroste a že to miskant je. Nemám čas ztratit jednu sezonu čekáním a další dvě čekáním až se mi rostlina koupena jinde rozroste. Šlo mi alespoň o omluvu, vyjasnění nedorozumění, že se jedná o jiný kultivar a případně částečneho vrácení peněz. Nabízela jsem i vrácení zboží na vlastní náklady a argumentovala jsem i jejich oficiální fotkou. Marná snaha. Poprvé jsem i udělila opravdu upřímnou negativní recenzi. Občas mě láká nakoupit tam znovu, mají opravdu širokou nabídku denívek, ale mně se opět jedná o jeden konkrétní kultivar, nejsem zvědavá, že se mi namísto žluté v sezóně objeví bůh ví co. Kdyby nebylo této situace, asi bych taky byla spokojená, záměna se stát může (a teď mluvím spíš o tom prosu vs. Bezkolenec, protože to ještě ani pořádně nerasilo a nedalo se to poznat), já naopak děkuji za vaši recenzi. Radši tu denivku koupím jinde, sice dráž, ale budu si jistá, že dorazí co má a ve výsledku vlastně ušetříme.

    OdpovědětVymazat
  7. Mám podobnou zkušenosts lukon glads. Objednal jsem si alstromerie, které byly už od nich špatné a když jsem je reklamoval, tak mi napsali, že už tak je dostali od dodavatele a více se nebavili. Nikdy více neobjednavam. Zlatý lukon bulbs.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi Vám děkuji za sdílení Vaší zkušenosti. Alespoň vím, že ani po letech se jejich přístup k reklamacím a k zákazníkům bohužel nezměnil :-(
      Taky objednávám od Lukon Bulbs a nebo od Narcisy.cz nebo od Loukykvet.cz

      Vymazat